A te kertedbe is legyenek madárvendégek!

 

Szerencsés vagyok, hogy az ablakaim kertre néznek, így figyelhetem az évszakok váltakozását, élvezhetem a természet előadásait nap, mint nap. Kávézgatás közben gondolkodtam azon, hogy hogyan tudnám a madarakat a kertembe csábítani, úgy, hogy láthassam, megfigyelhessem őket kényelmesen.  Sok kertészeti magazint bújtam és megvettem a számomra, a rovar és madárvilág számára több szempontból is előnyős növényeket. Elültettem…. Majd a kutya kiásta….

                                               Ő!  Elültettem. Kiásta…

 Boldogan! De azért, sok minden megmaradt. A kutyák is! 

És Ő! Kiásta!

 Szerettem a rendezett dzsungelt. Egy kertész barátom azt mondta mikor a tanácsát kértem, milyen növény hova való,” Ültesd el, abból, amelyik megmarad, vegyél még!” Ez nagyon bevált.

Történt egyszer, hogy kint felejtődött egy fejjel lefelé fordított virágcserép. / Nem csak egy! / Se nem nagy, se nem kicsi. Az alján lyuk. Szemfüles cinkék felfedezték és beköltöztek. Szép kis fészket raktak benne. Nem volt a legjobb helyen az odú, mert ahogy melegedett az idő, egyre jobban sütötte őket a nap. Eszkábáltunk nekik árnyékot és fohászkodtunk, hogy meg ne süljenek. Ha már ilyen népszerűek lettünk madár barátaink körében, úgy határoztunk, hogy madárodút, telepítünk a fára.  2 évig állt üresen. Lehet most szerencsénk lesz!  Egy cinkepár szemrevételezte a lakhelyet. Reméljük megfelel nekik és beköltöznek. A közelében van egy madáretető is, a kényelem kedvéért.



Madáretetőket minden évben, folyamatosan kihelyezünk. Az eleség minőségét szakvéleményezük. 


Nálunk egész évben nyitva a büfé!


 Minden évszakban népszerű. Az összes ablakom előtti növényen van valamilyen etető. Nagyon szórakoztató kikapcsolódás megfigyelni énekes barátainkat. Nemcsak a küllemük, de a természetük is igen különböző.   Vannak, akik egyszerre támadják le az etetőt és vannak, szerényebbek, akik megvárják, hogy kitisztuljon a terep. Van, mikor sorba repülnek, egyesével. Olyan is van, aki minden oldalról megvizsgálja, mielőtt megközelítené. Az is megfigyelhető, hogy vannak népszerűbb és kevésbé forgalmas időszakok. 

Télen az élelem is össze tud fagyni a párás környezetben, ezért érdemes naponta megszemlélni, hogy milyen állapotba, van a kihelyezett eleség. Inkább kevesebb magot szórjunk ki egyszere és naponta ismételjük. A madarakat nem nagyon zavarja, hogy elázik-e a például a napraforgó mag, a földről is úgy csipegeti fel. Nekünk embereknek fontos, hogy kertünkbe, ablakunkba milyen stílusú etetőt helyezzünk ki! A kertünk tükrözi egyéniségünket. A kert mérete mindegy, lehet az egy ablakpárkány ahová kiteszünk például egy öntöttvas madáretetőt 



egy virágládát 



vagy egy a falra felszerelhető  a madáretetőt.  


Ha már van erkélyünk, a kertünk is növekedhet kaspókkal, kisebb kerti bútorokkal, gyertyatartókkal. Mindenkinek jó szórakozást kívánok!Ezeket a termékeket a www.flatdekoracio.hu

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A lazac mégis ehető, ha Itáliát idézi!